Topuk Dikeni / Epin Calcanei

topuk dikeni, epin calcanei, bakırköy, o

Topuk dikeni nedir?

Topuk dikeni; topuk kemiğinin alt arka kısmında adale ve plantar fasyanın yapıştığı çıkıntıda kalsiyum birikmesi sonucu ortaya çıkan bir rahatsızlıktır. Ağrının nedeni; oluşan kemikten ziyade bu bölgeye yapışan tendon ve plantar fasyada oluşan yırtıklar, dejenerasyon ve buna bağlı enflamasyondur.

Topuk dikeni kimlerde ve neden görülür?

Topuk dikeninin belirtileri nelerdir?

Topuk dikenine tanı nasıl konulur?

Toplumda çok sık rastlanılan bir hastalıktır. Her yaş ve cinste görülse de orta taşta ve kadınlarda daha sıktır. Ayak kemerinin çökük veya aşırı çukur olması, uzun süreli ayakta çalışma, uygun olmayan zemin ve ayakkabılarla yürüyüş yapma, aşırı kilo şikayetlerin oluşmasına neden olabilir.

Sabah ilk basışta ağrı daha fazladır. Gün içinde aktiviteyle azalsa bile künt bir ağrı olarak devam eder. Rahat yürüyememe adale spazmına neden olarak baldırda da ağrılar oluşturabilir.

Tanı muayenede topuk bölgesinin ağrılı oluşu, ayak ve parmaklar geriye doğru gerdirildiğinde ağrının artması ve hastanın öyküsü ile konulur. Çekilen grafilerde topuk kemiği alt arka kısmında değişik boyutlarda kemik çıkıntısı oluştuğu görülebilir.

topuk dikeni, epin calcanei, bakırköy, o

Topuk dikeninin tedavisi nedir?

Uzun süreli ayakta kalmama, uygun olmayan zeminlerde yürüyüş yapmama, sert tabanlı ayakkabı giymeme, kilo verme alınacak tedbirlerdir. Ayakkabının topuk kısmına konulan yumuşak destekler ağrıyı azaltabilir. Şikayetleri düzelmeyen hastalara lokal kortizon enjeksiyonları, ultrasonik şok dalga tedavisi yapılabilir.

Göreceli olarak yeni uygulanmaya başlanılan Pulse RF Ablasyon tedavisi ağrının kısa sürede çoğu zaman ameliyata gerek kalmadan ortadan kalkması ve nükslerin önemli ölçüde azaltılmasını sağlamaktadır.